Friday, June 12, 2009

mengimbau kenangan di suatu tempat yang dikenali sebagai "shah alam"

gmbr mase graduation tadika Abim seksyen 19

mynn, abah n bjai

mynn, baby n farah

hurm, kalo nak tau, sblm aku bermastautin kat epoh, aku menetap di shah alam. well, sbb tu la aku ckp x da lorat mane2 negeri. pdhl sedara seluruh malaysia ada. dari utara smpilah selatan, dari pantai barat smpi pantai timur. heheheh tapi sbb membesar di tanah jajahan sultan selangor, so, aku cakap tak ada lorat. ada kawan aku pggl aku org perak murtad. hahahah... tak kesah pon sbb aku lahir kat selangor. so, mynn x kesah.... dulu, masa dok shah alam, aku ske sgt sbb sekeliling umah aku adalah org melayu. boleh dikatakan kawasan perumahan tu dihuni oleh orang melayu 95%. yang bestnye, ramai yang lebey kurang sebaya aku.. so, ramai la kawan untuk bermain. so, petang2 after school (dulu sekolah kebangsaan aku sessi petang lor...) mesti maen nyer... tak dapat pusing kawsn prumahan, psg jln kat depan umah pon jadilah... hehehe yang bestnye aku ad jiran yg sgt kool. umr ktorg dkt2.

farah tu tua setahun dari aku, baby plak muda setahun... tu yg jd geng tu . ktorg ni slalu melepak kt umah msg2 . same ad aku dok umah dorg or dorg lepak umah aku... heheheh nk tau rpt x rptnye ktorg, smpi aku pggl ibu n ayah dorg pon ibu n ayah gak... smpi skrg... tapi skrg ni kalo jumpe, msg2 cm sgn2 gitu... kelakar la weyh... bile dh besar, byk bnda aku sgn nk buat... heheh x sgke kn.... teringat dulu aku ske gado ngan mamat nie... men tolak2 dlm kls... smpi skrg nie aku still ingt nama dia .... dia same tadika ngan sekolah agama n kebangsaan... tapi pas pndh x prnh pown jmpe dia ... huhuhu tetibe teringat....


haa, lagi satu, kat kwsn perumhn tu ad longkang bsr.. dlm la gak... dulu kalo aku berdiri dlm tu, tgglm la gak... nk dijadikan cerita, pada satu hari yg indh, aku blk dr kelas ngaji ( kat masjid seksyen 19, dulu rajen pg ngaji kt sane walaupun ustaz garang... heheheh), aku nek la beskal biru ku... hahah, ternampak abg amie( jiranku) ...aku ni sgn sket ngan dia sbb dia ske sgt nyakat aku, so, ntah cm ne time nk ngelak tu, tersasar.. msk lgkg.... dh la br lps ujan plak tu.... adoiyai, skt beb, malu pown ad... abg amie la yg tlg angkt kuar dr longkang tu ... pnyela nk mngelak, alih2 dia yg tlg aku gak ... hahahahah kelakar sgt2......

byk sgt kenangan kat sne ... sbb aku mmbsr kat sne ... dr baby smpi umr 9 thn... time kena pndh tu sedeyh sgt.. sbb kena tggl kwn2.. peh tu, pindah ipoh, aku x phm org ipoh ckp pe... sbb dorg gne 'hang' n other words that i never hear before... pastu, masa kat shah alam dulu, dok ckp kita2, awk2, kamu2, skali mai ipoh , tu dia, 'hang', 'aku'... huhuhu bahasa yg agak kasar pada masa tu... dh la kena diskriminasi sbb aku pki skirt pg school.... dok shah alam , rmi je pakai skirt... dtg ipoh, aku je yg pki selaen sabesha ( indian girl dlm kls)dh tu ad la few gurl yg free hair... tu pon trok kena kutok ngan cikgu2... tak ske gler time tu....pastu, masa nk nek thp dua, guru bsr ( kwn atok aku sndiri) suh sumer gurl pakai tudung... padahal masa tu mak aku kate x yah.... sbb x reti jage diri lg time tu ... hahah
masa time sklh, aku pki la tdg, hbs kls aku bkk..... tpi time tu je.... skrg ni dh x la... fully pki tdg ekk.... jgn le slh phm.... sbb nye time tu aku br nk adapt ngan persekitaran br..... ngan x knl jirannye.... ape yg best nye, umah aku kali ni skt dgn klb golf, so blh pg swimming tiap2 mggu... ( thnx to my late grandpa yg rajen bwk ktorng adk brdk pg swimming almost every weekend and sponsor our swimming suit) huhuhu ngan sng nk blk kg ( coz kg aku kt ipoh n telok intan) anyway, dh takdir aku dok ipoh, so , terima ngan ati yg terbuka .....




No comments:

Post a Comment